A csörlők teljesítménye a bevitt motor teljesítményétől függ, és a hajtómű áttételétől. Amikor szinte egyformának látunk két csörlőt, a lényeg nem látszik. Néhány képpel illusztrálom.
Itt látható egy átlagos motor, a forgórész mérete meghatározó.
És nézzük meg, hasonlítsuk össze egy DRAGON WINCH gyengébbik forgórésszel, látható a különbség szemmel.
A fenti motor egy 6.8 Le-s kivitel.
A hajtómű fogja meghatározni a csörlő sebességét. Ha gyenge a motor nagy áttétellel lehet nagy húzó erőt létre hozni. De akkor igen lassú csörlőt kapunk. A gyors áttételek 180 alatt vannak. Itt akár 20 méter/perc feletti kötélsebesség is elérhető, és a legnagyobb terhelésnél is 6 méter/perc körüli sebesség. Például a DWH9000HD csörlőnk esetében.
Ha egy gyengébb motorral szerelt csörlőt figyelünk, abban az esetben 1 méter/perc alatti sebességre képes a csörlő nagy húzó erő esetén. Ezek az adatok sok esetben nincsenek megadva az olcsóbb csörlőknél, csak használatkor derül ki.
És ami még fontos, hogy mennyi a terhelés mellett az áramfelvétel. A gyenge motorok esetében ez az érték már 50%-os terhelés mellett is igen magas 300 amper felett. A DRAGON csörlők esetében ez az érték 200 amper alatt van jellemzően.